szuflada pełna fotografii

prywatna kolekcja zdjęć portretowych

Teraz czytasz

Wolał w plenerze

Przejdź do treści
  • portrety kobiece
  • formaty zdjęć
    • carte de visite
    • format gabinetowy
    • format 5×12
    • format 8×17
    • nietypowy format
  • na wymianę
    • mężczyźni
    • dzieci
    • pary
    • rodzina
  • historia
    • reklamy
    • o fotografii
    • o kobietach
    • obyczaje
  • Mapa
    • Europa

szuflada pełna fotografii

prywatna kolekcja zdjęć portretowych

szuflada pełna fotografii

prywatna kolekcja zdjęć portretowych

  • portrety kobiece
  • formaty zdjęć
    • carte de visite
    • format gabinetowy
    • format 5×12
    • format 8×17
    • nietypowy format
  • na wymianę
    • mężczyźni
    • dzieci
    • pary
    • rodzina
  • historia
    • reklamy
    • o fotografii
    • o kobietach
    • obyczaje
  • Mapa
    • Europa
Strona główna formaty zdjęć carte de visite Wolał w plenerze
carte de visite portrety kobiece

Wolał w plenerze

Dodaj komentarz do Wolał w plenerze

Thorstein Eliasson Brændmo był raczej dokumentalistą i wolał świeże powietrze, ale może w zakładzie pstrykali uczniowie lub któryś z braci?

Thorstein Eliasson Brændmo, Wolał w plenerze
Thorstein Eliasson Brændmo, Wolał w plenerze
Thorstein Eliasson Brændmo, Wolał w plenerze
Thorstein Eliasson Brændmo, Wolał w plenerze

Podziel się!

  • Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie) Facebook
  • Kliknij, aby udostępnić na Threads (Otwiera się w nowym oknie) Threads
  • Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X
  • Kliknij, aby udostępnić na LinkedIn (Otwiera się w nowym oknie) LinkedIn
Tagi: biżuteriaBodöbroszkakobietakoronkiportretrodzina BrændmoThorstein BrændmoThorstein Eliasson Brændmo

Zobacz wpisy

Poprzedni artykułPrawie jak akselbant
Następny artykułTe paski mnie chyba pogrubiają!

Podobne

Nie do zdjęcia
Precyzyjny dobór czasów naświetlania!
Jeden z braci Festge
Fale na żelazkach
Szkoda…
Zgrabny autografik…

aforyzm z epoki

  • 31 grudnia 1880
    Trudno przelicytować kobietę w przebiegłości. Gdy zastawia na mężczyznę sidła, to już wiadomo, że wcześniej sama w nie wpadła. Jean-Baptiste Alphonse Karr
Thorstein Eliasson Brændmo
Urodził się w Meråker w 1838 r., zmarł w Stanley w stanie Wisconsin 28 września 1912 r. Fotografował głównie w plenerze, przedstawiając motywy z życia codziennego i zawodowego. Dwóch jego braci, Andreas (1853-1912) i Rollev (1855-1948) również było fotografami. W latach 70. XIX wieku część rodziny, z wyjątkiem ich trzech, wyemigrowała do Ameryki. Po pewnym czasie Andreas i Rollev poszli w ich ślady i kontynuowali swoją działalność w Stanach Zjednoczonych, w 1904 r. Thorstein również się tam przeprowadził.Miała troje dzieci, z których dwoje, Emil (ur. 1884) i Thorstein również zostało fotografami i osiedliło się w Narwiku około 1910 roku.W początkach swojej działalności oznaczał zdjęcia małym stemplem „Brændmo” na przedniej stronie kartonu. W latach 1870-75 był prawdopodobnie fotografem podróżującym bez stałego studia, ale między 1875 a 1881 rokiem przybył do Bodø, gdzie rozpoczął własną praktykę.  Prawdopodobnie mieszkał tu do czasu emigracji do USA 20 lipca 1904 roku. Stopniowo rozszerzał swój biznes otwierając oddział w centrum Kabelvåg od około 1883 roku i jeden w Stokmarknes od około 1887-88 roku. Około 1900 roku założył również studio przy bramie, później Kongens gate 40 w Narwiku. Tutaj po raz pierwszy pojawił się w spółce ze swoim synem Emilem Erikiem. Ta spółka trwała po przeprowadzce do Stanów Zjednoczonych w 1904 roku - najpierw do Maynard w Minnesocie, a później do Stanley w Wisconsin.Miał kilku uczniów, w tym swojego brata Rolleva, który od 1875 roku mieszkał ze swoim starszym bratem i jego rodziną w Bodø. Andreas mógł również być uczniem swojego starszego brata.Brændmo specjalizował się przede wszystkim w pracy i życiu codziennym. Dokumentował między innymi rozwój kolei Ofotbanen i górnictwa w Sulitjelmie . Kilka zdjęć Brændmo zostało później skopiowanych przez innych fotografów i opublikowanych jako ich własne. Swoje najlepsze zdjęcia opublikował w serii „Norweskie Perspektywy”, z motywami pochodzącymi między innymi z Bodø z 1885 roku, Svolvær z 1898 roku oraz Narwiku z 1897 i 1904 roku. Prawdopodobnie zabrał ze sobą większość archiwum, emigrując do Stanów Zjednoczonych.

skomentujAnuluj pisanie odpowiedzi

Tagi

aforyzm (18) anonimowe (34) Berlin (62) biżuteria (357) broszka (74) choker (21) cording (50) Dresden (20) Drezno (21) dziewczyna (68) fotografka (42) fryzura (92) Hannover (23) kapelusz (62) kobieta (1099) kobiety (62) kokarda (35) kolczyki (52) koronki (62) krzesło (47) Mainz (47) mebel (31) moda (75) Moguncja (43) Monachium (19) München (23) mężczyzna (24) naszyjnik (41) negatyw (31) perły (19) portret (941) postać (336) Praga (25) Praha (24) profil (27) retusz (37) ręcznie opisane (60) starsza pani (49) Stockholm (20) Sztokholm (19) Vienna (31) Warszawa (24) Wiedeń (47) Wien (46) wycinki (71)

Jesteśmy częścią kolektywu: WUWUEL

Benefis Grzegorza Bońskiego 50/550 w Radzyminie

21 września 2025 r. w Miejskiej Sali Koncertowej w Radzyminie odbył się benefis 50/550 Grzegorza Bońskiego – artysty grafika, malarza, rzeźbiarza i autora tekstów, który od lat związany jest z Radzyminem i dokumentuje jego ducha poprzez swoją sztukę.

© prawa autorskie2025 szuflada pełna fotografii. Wszelkie prawa zastrzeżone.Blossom Pin | Stworzony przezBlossom Themes.Napędzane przez WordPress.
  • Lista miejscowości
  • Lista fotografów
  • Mapa